Maatschappelijke betrokkenheid

Leren doen wij in de wereld om ons heen. Hiervoor moet je kennis verkrijgen van die wereld om je heen. Dit doen wij door naar actualiteitenprogramma's te kijken en lezen we actuele teksten. Hierdoor zijn de leerlingen op de hoogte van wat er in de maatschappij leeft en verandert, bijvoorbeeld op het gebied van politiek, economie, klimaat en hoe die veranderingen mensen kunnen beïnvloeden.

Daarnaast zoeken wij ook de verbinding met de directie (lokale) samenleving rondom de school. Tijdens het thematisch onderwijs van IPC zoeken wij daarom de samenwerking met lokale personen en/of instanties. Wij gaan naar buiten voor informatie of halen informatie naar binnen.

Ook hebben wij een nauwe samenwerking met HPC Zetten en de Bibliotheek. Leerlingen van HPC Zetten geven onder begeleiding en toezicht van hun gymdocenten 2x per week gymlessen bij ons op school. De Bibliotheek levert ons boeken en leskisten met diverse materialen voor het leesonderwijs en het thematisch onderwijs van IPC.