Groepsgeluk




Systemisch werken

Met GroepsGeluk – systemisch werken in de klas – maken wij de dynamiek van de groep zichtbaar middels houten poppetjes, picto’s, symbolen en ander klein materiaal op tafel. Hierdoor krijgen zowel de groepsleider als de leerlingen inzicht in de processen die spelen in de groep. Wanneer wij deze dynamiek zichtbaar maken, hebben wij een effectieve tool in handen om een fijn pedagogisch klimaat te creëren. In lastige situaties kunnen wij direct de balans herstellen. Zo blijft elke groep gelukkig en in een gelukkige groep kan iedereen zich optimaal ontwikkelen.

Aanbod

Met GroepsGeluk bieden wij een aanbod gericht op:
• Rust in je groep en/of team
• Een fijn pedagogisch klimaat
• Kijken achter gedrag
• Zicht op onzichtbare knelpunten
• Grip op de groepsdynamiek
• De balans herstellen
• Nieuwe verbindingen

Doel

Wanneer je de dynamiek zichtbaar maakt van een klas of groep, heb je als leerkracht/ groepsleider direct handvatten om in lastige situaties snel de balans te herstellen. Met een groepsopstelling maken leerlingen hun interne proces en beleving extern. Hierdoor krijgen zowel de leerkracht als de leerlingen inzicht in de processen die spelen in de groep. Je kunt daarbij denken aan pestsituaties, ruzies, groepsdruk, onderlinge irritaties, maar ook vriendschappen.

Meer informatie vindt u op de site van GroepsGeluk